niedziela, 25 maja 2014

Obiad vege tani nr. 1
czas przygotowania  20 min

Kotlety sojowe z kaszą i ogórkiem małosolnym

składniki na jedną porcję

Kasza gryczana ( ja jakże inaczej!) 
pół opakowania kotletów sojowych minutki ( ja miałam Sante z Piotr i Paweł za 2,70 zł)
troszku kaszy kukurydzianej 
ogórek małosolny a nawet dwa 
troszku oleju
kasza
pomidory na posypkę xD
pieprz 
sól
przygotowanie

Nastawić kaszę, wszyscy wiedzą jak ;D 
Kotlety sojowe zanurzyć we wrzątku z łyżką oleju i szczyptą soli i pieprzu ( według upodobań). Namaczać około 5 minut aż kotlety nasiąkną. W tym czasie przygotować się do panierki. Nasypać na jeden talerz kaszy kukurydzianej, na drugi nalać troszkę oleju. Odsączyć kotlety. Nastawić patelnię. Dobry moment na ich doprawienie. Panierować najpierw w oleju (ale to można pominąć ja tak przez przypadek zrobiłam i jakoś mi wyszły potem kaszy kukurydzianej. Nakładać od razu na rozgrzaną patelnię, smażyć do zarumienienia. 
Z ogórkiem nic nie trzeba robić. Ewentualnie zjeść kilka przed obiadem.



Omnomnomnomnom


T akie to było dziś spontaniczne szybkie jedzonko po pracy. Toczę się jak po 3 daniach. Do obiadu wypiłam piwko Fortunę Wiśniową ;). Takie szczęście!

Nie dość, że się najadłam dostarczyłam mojemu ciałku takich składników:
Z kaszy kukurydzianej troszkę:
- witaminy B1
- witaminy PP
- witaminy E
- beta - karoten

Z kasz gryczanej:
- dużo białka i węglowodanów
- znów witamina B1, i wit PP
- wapń
- żelazo
- fosfor
- potas 
- magnez

Ogórki małosolne:
- witamina C
- wit B6
- wit. B12
- potas
- wapń
- cynk
- żelazo
- magnez
- potas
- beta karoten

soja:
- dużo białka
- wapń
- wit. B 12
- wit. D
- wit. B2

Olej rzepakowy dostarczył mi przede wszystkim kwasu omega 3 . ;D

1 komentarz: